گوارش

ارائه اطلاعاتی مفید در رابطه با سیستم گوارش بدن و بیماری ها و روش های درمانی

گوارش

ارائه اطلاعاتی مفید در رابطه با سیستم گوارش بدن و بیماری ها و روش های درمانی

اهمیت هریک از سیستم های بدنی در حفظ حیات جسم غیر قابل چشم پوشی است یکی از این سیستم ها سیستم گوارشی است که در این سایت اطلاعات مفید و جالب توجهی را در خصوص بیماری های این بخش و درمان های متفاوت در اختیار کاربران عزیز قرار می دهیم .

  • ۰
  • ۰

سرطان رحم

سرطان رحم

 

رحم یک عضو توخالی در زنان واقع در لگن است . لایه داخلی رحم آندومتر ،و لایه بیرونی عضله (میومتریم) است.

سرطان رحم به معنی رشد غیر طبیعی (بدخیم) هر سلولی است که شامل بافت رحم می شود. ایجاد سلولهای سرطانی ممکن است یک توده (تومور بدخیم) ایجاد کند. سلولهای غیر سرطانی که توده ای را تشکیل می دهند، تومورهای خوش خیم نامیده می شوند.

گر چه علل دقیق سرطان رحم شناخته نشده است،  اماعوامل خطر عبارتند از: زنان مبتلا به بیش از حد رشد آندومتر (هیپرپلازی)، چاقی، زنان که هرگز باردار نشده اند ، مننژیت قبل از ۱۲ سالگی، استروژن درمانی، سابقه خانوادگی سرطان رحم و...

سرطان-رحم

علائم سرطان رحم

 

  • خونریزی واژینال غیر طبیعی (شایع ترین علامت)
  • درد در هنگام روابط جنسی
  • درد در هنگام تخلیه ادرار
  •  درد در ناحیه لگن
  • ترشحات واژنی

 

سرطان رحم معمولا با معاینه لگن، تست پاپ اسمیر ، سونوگرافی و بیوپسی تشخیص داده می شود. گاهی ممکن است CT یا MRI  توسط متخصص زنان برای کمک به تأیید تشخیص انجام شود.

درمان سرطان رحم

گزینه های درمان ممکن است شامل یک یا چند مورد زیر باشند: جراحی، اشعه، هورمون درمانی و شیمی درمانی. درمان بستگی به مرحله سرطان رحم، سن  و سلامت عمومی فرد بیمار دارد .

درمان سرطان رحم با جراحی معمولا شامل حذف رحم، تخمدان، لوله های فالوپ، گره های لنفاوی مجاور و بخشی از واژن می باشد.

پرتودرمانی ممکن است از طریق تابش خارجی یا پرتوهای داخلی باشد

شیمی درمانی معمولا نیاز به تزریق داروهای تزریقی جهت تخریب سلول های سرطانی دارد. بیشتر درمان های شیمی درمانی باید در دوره های مکرر تجویز دارو، و پس از آن یک دوره استراحت انجام شود.

هورمون درمانی نیز یکی دیگر از راهکارهای درمانی سرطان رحم است ،در طی این روش درمان ،با استفاده از هورمون پروژسترون  به صورت تزریقی و یا خوراکی ،این هورمون ها با رشد و تکثیر سلول های سرطانی مقابله می کنند . در طول درمان با استفاده از هورمون درمانی ممکن است خسته شوید و تغییر در اشتها و وزن شما ایجاد شود .

در صورتی که سرطان رحم در مراحل ابتدایی باشد می تواند عوارض را کنترل کرد ،توصیه می شود با مشاهده کوچکترین علائم به متخصص زنان مراجعه کنید

 

منتظر پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم .

برخی مطالب مفید

جراحی زیبایی واژن در شیراز

لابیاپلاستی در شیراز

افتادگی رحم

سرطان رحم

زخم دهانه رحم

با تشکر مدیریت سایت  دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز

 

  • ۹۷/۰۲/۲۰
  • متخصص گوارش و داخلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی