گوارش

ارائه اطلاعاتی مفید در رابطه با سیستم گوارش بدن و بیماری ها و روش های درمانی

گوارش

ارائه اطلاعاتی مفید در رابطه با سیستم گوارش بدن و بیماری ها و روش های درمانی

اهمیت هریک از سیستم های بدنی در حفظ حیات جسم غیر قابل چشم پوشی است یکی از این سیستم ها سیستم گوارشی است که در این سایت اطلاعات مفید و جالب توجهی را در خصوص بیماری های این بخش و درمان های متفاوت در اختیار کاربران عزیز قرار می دهیم .

  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • ۹۶/۰۱/۲۶
  • متخصص گوارش و داخلی

نظرات (۱)

  • متخصص گوارش و داخلی
  • تغدیه و آسم

    رژیم غذایی برای کودکانی که آسم دارند ، چیست ؟ بیماران آسمی چه غذاهایی را می توانند بخورند؟ ادویه های مضر برای آسم چیست ؟ آسم و آلرژی در کودکان با تغذیه درمان می شود ؟ چه میوه هایی برای آسم مضر است ؟غذاهایی که برای آسم مضر است شامل چه غذاهایی می شود؟

    آسم در کودکان

    بیماری آسم یک بیماری مزمن ناشی از التهاب راههای هوایی کوچک است که همراه با حملات مکرر خس خس و تنگی نفس می باشد . بیماری در تمام سنین رخ می دهد اما در نیمی از موارد در کودکان زیر 10 سال علائم ظاهر می شود .

    تغدیه-و-آسم

    رژیم غذایی برای کودکانی که آسم دارند

    به طور کلی نتایج اثبات شده ای برای رژیم موثر غذایی در آسم وجود ندارد اما مصرف بعضی مواد غذایی ممکن است علائم را بهتر یا بدتر کند . برای مثال مصرف نوشابه های حاوی کافئین بطور گذرا و مختصر موجب اتساع مجاری هوایی می شود . رژیم غذایی سالم که بتواند از چاق شدن کودک جلوگیری کند در کودکان آسمی توصیه می شود . زیرا چاقی موجب تشدید علائم آسم می شود .

    به طور کلی نتایج اثبات شده ای برای رژیم موثر غذایی در آسم وجود ندارد اما مصرف بعضی مواد غذایی ممکن است علائم را بهتر یا بدتر کند .کلینیک کودکان ارمغان دارای بخش مجزا برای خدمات دندانپزشکی کودکان می باشد . برای تعیین وقت قبلی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 44433512 و 44433516 تماس بگیرید.
    غذاهایی که برای آسم مضر است

    اگر والدین با مصرف هر غذایی احساس می کنند که تنگی نفس کودک تشدید می شود باید آن ماده غذایی را از برنامه غذایی کودک حذف کنند از جمله این مواد غذایی انواع فلفل ، زعفران ، کرفس ، انگور و خربزه می باشد .

    ادویه های مضر برای آسم

    برخی از علائم بیماری آسم به دلیل افزودنیهای غذایی مثل سولفیت عا ، تارترازین ( نوعی رنگ افزودنی ) ، بنزوات سدیم و سالیسیلاتهای طبیعی ( ترکیبات شبیه آسپرین که در بسیاری از غذاها یافت می شود ) می باشد . رژیم غذایی غنی از منیزیم می تواند برای مبتلایان به آسم مفید باشد . زیرا کمبود منیزیم اغلب در مبتلایان به آسم یافت شده و این موضوع موجب اسپاسم ماهیچه ها و تنگی نفس می شود .

    چه غذاهایی برای آسم مفید است ؟
    • منابع خوب منیزم شامل مغزها و غلات ، حبوبات و سبزیجات با برگ سبز تیره ، ماهی و گوشت قرمز می باشند .
    • کمبود سلنیوم به میزان قابل توجهی می تواند خطر آسم را افزایش دهد . از منابع عالی سلنیوم عبارتند از جگر ، قلوه ، نان تهیه شده از آرد کامل ، جوانه گندم ، سبوس ها ، ماهی تن ، پیاز ، گوجه فرنگی و کلم بروکلی .
    • کمبود ویتامین B6 در بسیاری از مبتلایان به آسم مشاهده شده است . کمبود این ویتامین به این دلیل است که داروهایی که در بسیاری از مبتلایان به آسم استفاده می شود در جدب ویتامین B6 تداخل می کنند . افزودن این ویتامین به رژیم غذایی بیماران ممکن است وقوع حمله های آسمی را کاهش دهد . از منابع این ویتامین می توان سیب زمینی ، غلات ، نان ، گوشت قرمز ، ماهی ، تخم مرغ ، انواع لوبیای پخته ، موز ، و دانه ها خصوصا دانه آفتاب گردان را نام برد .
    چه میوه هایی برای آسم مضر است ؟

    بیماران آسمی باید به مقدار کافی از میوه های تازه مصرف کنند . زیرا ویتامین c به عنوان ضد التهاب قوی عمل می کند و فعالیتهای ضد التهابی این ویتامین می تواند علائم بیماری آسم را کاهش دهد .

    موارد منع برای بیماران آسمی

    بعضی بیماران آسمی با خوردن کافئین ، شکر ، نمک و آب کلرینه شده دچار خس خس سینه شده و باید در نظر داشت که بسیار از غذاهای فرآوری شده محتوی نمک و یا شکر می باشند . همچنین ویتامین B12 اگر به مقدار کافی دریافت شود می تواند واکنشهای مربوط به بیماری آسم را در کسانی که به مواد غذایی حاوی سولفیتها حساسیت دارند کاهش دهد . منابع این ویتامین عبارتند از : تمام غذاهای حیوانی مثل گوشت ، شیر ، فرآورده های لبنی ، ماهی ، تخم مرغ و همچنین غذاهای غنی شده با این ویتامین مثل غلات ، عصاره مخمر .

    اگر بیمار آسمی به مدت طولانی از داروهای کورتون دار مانند قرص های استروئیدی برای کنترل آسم استفاده می کند لازم است به منظور پیشگیری از اثرات جانبی این داروها ، مصرف نمک و مواد غذایی غنی از نمک را محدود کند و همچنین مقدار کلسترول و چربی دریافتی رژیم خود را کاهش دهد. کورتونها باعث نگهداری نمک در بدن شده و چربی خون را بالا می برند .

    مطالب مرتبط با این مقاله :

    اسپری در درمان آسم 

    بیماری آسم در کودکان 

    درمان آلرژی در کودکان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی