گوارش

ارائه اطلاعاتی مفید در رابطه با سیستم گوارش بدن و بیماری ها و روش های درمانی

گوارش

ارائه اطلاعاتی مفید در رابطه با سیستم گوارش بدن و بیماری ها و روش های درمانی

اهمیت هریک از سیستم های بدنی در حفظ حیات جسم غیر قابل چشم پوشی است یکی از این سیستم ها سیستم گوارشی است که در این سایت اطلاعات مفید و جالب توجهی را در خصوص بیماری های این بخش و درمان های متفاوت در اختیار کاربران عزیز قرار می دهیم .

  • ۰
  • ۰

زایمان فیزیولوژیک در شیراز

زایمان فیزیولوژیک چیست

زایمان فیزیولوژیک به زایمانی گفته می شود که روند زایمان به صورت کاملا طبیعی ،بدون هیچ نوع دخالت پزشکی و دارویی انجام شود ،البته این روش زایمان باید در بیمارستان انجام شود تا مادر و جنین تحت مراقبت کامل توسط متخصص زنان باشند .

دخالت هایی همچون استفاده از سرم ،آمپول فشار و هر نوع  فرآیندی که سبب  می شود زایمان در زمان کوتاه تری انجام شود در این روش زایمان کاربرد ندارد و زمانی که مادر وارد فاز ورود به زایمان می شود ،در بیمارستان بستری می شود . از همان ابتدا  از تمام کارهایی که روند زایمان را تسریع می بخشد ،استفاده نمی شود .

زایمان فیزیولوزیک از این نظر نسبت به زایمان معمولی مزیت دارد که ،به دلیل اینکه سیر زایمان به طور طبیعی با هورمون های بدن طی می شود ،ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشید ،اما برای مادر و جنین همراه با پیامد های مفید است.

زایمان فیزیولوژی هر گونه زایمان طبیعی که بعد از ۳۷  یا ۴۲هفته حاملگی اتفاق بیفتد و بدون استفاده از هیچ گونه تیغ ، برش ، جراحی و وکیوم باشد را زایمان فیزیولوژیک می گویند.

این نوع زایمان مطابق فیزیولوژیک بدن به کار برده می شود یعنی هر آنچه که بدن فرمان و دستور می دهد با کمک نورون های مغزی و دستورالعمل هایی که از مغز صادر می شود وبدن را مدیریت می کند اجرا می شود و دست پزشک کاملا دور است و هیچ گونه دخالتی در این نوع تکنیک زایمانی ندارد و کل بدن است که این پروسه را انجام می دهد.

این نوع زایمان که به عنوان زایمان کم درد و آسان شناخته می شود که می توان برای کاهش درد طبیعی از روش هایی مثل آب ، رایحه درمانی ، استفاده از موزیک ،حرکات موزون ، ورزش ها و مامای همراه استفاده کرد که جزو ملزومات زایمان فیزیولوژیک می باشد. زایمان های در آب و زایمان هایی در پوزیشن و موقعیت های نشسته ، خوابیده ، ایستاده ، سجده و بر روی توپ همگی جزو زایمان فیزیولوژیک محسوب می شود در این زایمان وجود همسر و همراهان الزامیست و یکی از شرایط واجب این زایمان بودن در حالت راحت ، مناسب و بسیار خوشایند می باشد  .

زایمان-فیزیولوژیک

این نوع زایمان در بیشتر های کشورهای پیشرفته دنیا در حال انجام است زایمان  فیزیولوژیک که زایمان طبیعی است اما در آن از دارو و آمپول اکسی توسین که در اصطلاح عامه به آن آمپول فشار گفته می شود استفاده نمی شود. در حال حاضر مادر باید قبل از زایمان در کلاس های آمادگی شرکت کند و اطلاعات خود را بالا ببرد و ورزش هایی را انجام دهد که کمک می کند به مادر تا بتواند زایمان فیزیولوژیک انجام دهد. این نوع زایمان به این صورت است که زایمان باید خودش شروع شود و بی مداخله و بدون استفاده از دارو انجام شود و تا حد امکان از دستکاری مادر در حین زایمان پیشگیری شود.از روش های کاهش درد غیر دارویی که می توان به ماساژ، طب فشاری، استفاده از گرما و سرما، تکنیک های تنفس ،مدیریت ذهن اشاره کرد که کمک میکند تا فرد بدون استفاده از دارو بتواند زایمانی فیزیولوژیک و با کمترین دستکاری انجام دهد.

دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز ،برای بانوان عزیز شیرازی قبل از انتخاب روش زایمان ،مشاوره و بررسی های لازم را انجام می دهند و بهترین و مناسب ترین روش زایمان با توجه به شرایط را انتخاب می کنند
 

 

 

ممنوعیت انجام زایمان فیزیولوژیک

می توان گفت در مواردی که متخصص زنان این گونه تشخیص می دهد که زایمان طبیعی می تواند خطرناک باشد و امکان انجام زایمان طبیعی برای مادر وجود ندارد ،زایمان فیزیولوزیک نیز توصیه نمی گردد . اگر بخواهیم مواردی که انجام زایمان فیزیولوژیک توصیه نمی گردد را نام ببریم موارد زیررا می توانیم دلیل ممنوعیت مادر از انجام زایمان فیزیولوژیک بدانیم :

  • وجود خونریزی های شدید مادر باردار
  • ابتلا به تبخال تناسلی
  • بارداری سه قلویی یا بیشتر از آن
  • ابتلا به پره اکلامپسی
  • محل قرار گیری غیر طبیعی جنین
  • اختلالات رشد جنین
  • پرولاپس بند ناف
  • ابتلا به برخی بیماری های ریوی و یا قلبی مادر

 زایمان-فیزیولوژیک-در-شیراز

 

فواید زایمان فیزیولوژیک

 

بهبودی سریع بعد از زایمان

در طی زایمان فیزیولوژیک دهانه رحم مادر  شکافی بر نمی دارد در نتیجه نیاز به اعمال بخیه نمی باشد ،در نتیجه احتمال بروز عفونت را تا جای ممکن کاهش می دهد .

زمان زایمان

مادرانی که زایمان به طریق فیزیولوژیک را انتخاب می کنند،باید تا هفته های آخر بارداری صبر کنند ،هر چه زمان زایمان به هفته های آخر نزدیک تر شود ،به طور حتم جنین رشد کافی خود را کرده است و نیاز به مراقبت بعد از زایمان را به مراتب کمتر می کند

کاهش عوارض ناشی از مصرف دارو

همانطور که گفته در طی این روش زایمان دارویی مصرف نمی شود ،مصرف دارو قبل از زایمان می تواند احتمال خونریزی های شدید مادر بعد از زایمان را بیشتر کند و همراه با عوارضی باشد .

وجود یک همراه مانند ماما و یا همراه مثل مادر یا همسری که  آموزش دیده باشد ودر کنار مادر خدمات لازم مثل تکنیک های تنفسی و ماساژ و طب فشار را با کار کند باعث می شود روند زایمان خیلی سریع و خوب پیش رود.

منتظر پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم .

برخی مطالب مفید

زایمان طبیعی در شیراز

زایمان سزارین در شیراز

درمان آندومتریوز در شیراز

تخمدان پلی کیستیک

با تشکر مدیریت سایت  دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز

  • ۹۷/۰۲/۲۰
  • متخصص گوارش و داخلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی